nuffnangs

♥ HULURKAN KLIK RINGANKAN BEBAN ♥

♥ DAFTAR LINK ANDA DISINI ♥

firstime making pizza.

weee.. dengan teruja nya.. nak habaq kata aku masak pizza.. haha.. caitt.. takmo riak2.. just nk kongsi... cara aku buat pizza dengan mudah dan malasnya.. tp hasilnya.. aummm! sangat sedap.. hehehe.... angkat bakul nampak.. hahaha. xda la.. tp org dalam rumah tok aku pun puji sedap.. sedap pada kedai bakery.. kehkeh.. maunya xsedap.. topping pizza tu aku bubuh banyak.. mesti lah sedap.. kehkeh.. kembang semangkuk org puji sedap.. kehkeh..


aku buat 2 jenis.. satu letak sayo campo.. satu lg aku xletak... yelah.. lain org lain citarasa kan.. aku cuma masak ja :) tekak aku tringin.. aku buat lah.. haha.. nk beli tkot xpuas hati.. haa. kan senang bikin dengan tangan sndri... makan pun smpai mmpi2 sbb sedap.. hahaha.. prasan lg.. kalau xmenjadi tu slah sndri lah.. kehkehkeh.... 

1.

2.

3.

4. 

resepi nya sgt2 lah mudah...

1. roti pita *malas nk buat doh sndri.. guna roti pita jelah..
2. sosej ayam/lembu
3. daging cincang * siap dicincang - kat giant byk jual :)
4. fillet ketam * entah betul namanya fillet? haha
5. sayo campo 
6. cheese * bahan utama penyedap ^_^ xkisah la cheese jenis apa pun.. jnji masuk tekak rasa cheese.
8. sos cili
9. mayonis

letak kan semua bahan tu kat atas roti pita.. suka hati lah nak letak yang mana dulu pun... nak ingat kan.. daging cincang tu jgn letak tebal2 sgt.. tkot xmasak nnt.. dah makan daging mentah.. hahaha.. xpasal2 kan... aku masa guna suhu oven 170celcius... tnggu roti pita tu nmpk warna kekoko-an skit...baru lah angkat... aku gunakan api atas saja.. sbb tkot roti pita tu termasak dlu pulak.. kang roti pita tu yang hangit dlu.. kehkehkeh... selamat mencuba ^_^


2 comments:

  1. Ohh..baru nak minta resipi dah bagi sekali..sedapnya..Nak cubalah. Thanks dear. ^___^

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Mekasih Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni. Harap-Harap Sudilah Komen Sepatah Dua Kata.

COPYRIGHT/izny-inspirasikehidupan.blogspot.com