nuffnangs

♥ HULURKAN KLIK RINGANKAN BEBAN ♥

♥ DAFTAR LINK ANDA DISINI ♥

Tak berupaya menghadapinya.

apa yang aku lalui sekarang ni aku terasa xkuat.. terasa putus asa.. terasa mcm xguna.. terasa macam sia2.. seringkali aku motivasi diri sendiri dari kegagalan.. seringkali juga aku berasa terlalu semangat.. dan seringkali juga aku terasa terlalu lemah, jatuh tunduk kebumi... ya aku tahu.. manusia mana yang xpernah gagal..
semuanya pernah gagal.. tapi kegagalan tu selalu memberi kekuatan kan.. tapi aku.. berharap agar kekuatan itu selalu ada dihati aku untuk aku terus berdiri tegak biarpun segala halangan mendatang.. untuk berada di tahap selesa itu terlalu jauh untuk aku kejar.. tapi akan aku usahakan demi masa depan aku dan keluarga.. aku buat semua ini bukanlah hanya kesenangan aku semata-mata.. tapi perancangan di masa akan datang lebih diperlukan..



kadang2 terasa kemarahan terlalu menguasai diri bila segalanya tidak menjadi.. aku bukanlah seorang yang cepat putus asa.. tetapi aku terlalu ghairah untuk berjaya sehinggah aku sendiri berasa kecewa dengan usaha yang aku lakukan.. di fikiran berlegar2 senyuman anak-anak muda yang berjaya dalam kehidupan di seawal usia aku.. ingin rasanya untuk menjadi seperti mereka.. tetapi aku ? hanya mampu melihat.. usaha yang aku lakukan xseghairah kejayaan yang aku dapat.. sering mengeluh ? sering putus asa ? tapi hanya satu.. apa yang aku kecapi semua ni aku bersyukur dengan rezeki yang diberikan..


insyaAllah.. selagi masih ada kudrat.. selagi masih mampu untuk bertahan.. akan aku teruskan usaha sehingga aku berjaya kelak... biarlah pemikiran aku lurus bendul sering ditipu.. kerana aku xmampu menjadi orang lain.. kerana aku tahu Allah merancang yang lebih baik untuk aku.. bukannya aku mudah mempercayakan org.. tetapi itulah kelebihan yang diberikan pada aku.. mudah bersimpati.. mudah diperdayakan.. terasa seperti orang yang tidak mempunyai pelajaran.. itulah kelemahan aku.. walaupun diajar untuk tidak menjadi seperti itu.. tapi apakan daya aku tak mampu berlawan dengan diri sendiri..


if you feel that you're very down. just close your eyes and say, " this is my journey. he puts me here. it's his plan. so i have just to carry on and trus Him"

Thank you Allah for everything.


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Mekasih Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni. Harap-Harap Sudilah Komen Sepatah Dua Kata.

COPYRIGHT/izny-inspirasikehidupan.blogspot.com