nuffnangs

♥ HULURKAN KLIK RINGANKAN BEBAN ♥

♥ DAFTAR LINK ANDA DISINI ♥

MH17 Terhempas Selepas Ditembak

Sebuah pesawat MAS Boeing 777 penerbangan MH17 telah disahkan terhempas pagi ini di wilayah Timur Ukraine bersempadan dengan Russia.
Allah.. lepas satu satu.. kali ni melibatkan MH17 pulak.. dari amsterdam ke malaysia.. ditembak oleh pihak rusia. dan jtuh trhempas di sempadan rusia.. khbarnya ada konflik antara rusia dan ukraine. andai benar gambar yg disebarkan. semoga Allah tempat kan mereka dikalangan orang2 yang beriman *bagi umat islam
speechless..........  *tears
Sebuah pesawat Boeing 777 penerbangan MH17 milik MAS Airlines telah ditembak jatuh oleh angkatan bersenjata yang mengawal sempadan Ukraine hari ini.

Pesawat ini dipercayai telah terbang pada ketinggian 10km (6.2 batu) dalam perjalanan daripada Amsterdam ke Kuala Lumpur telah terhempas setelah ia ditembak jatuh, sumber berita Russia Interfax melaporkan. Pesawat meninggalkan Amsterdam Airport Schiphol pada jam 12.14 pagi waktu Netherlands dan dalam perjalanan menuju Kuala Lumpur International Airport (KLIA), Kuala Lumpur. Pesawat tersebut membawa seramai 295 penumpang termasuk 15 anak kapal.

Menurut jurucakap Kementerian Dalam Negeri Ukraine, pesawat tersebut telah ditembak jatuh menggunakan peluru berpandu. Manakala, jurucakap Malaysia Airlines telah mengesahkan ia terputus hubungan dengan penerbangan MH17 tersebut selepas ia berlepas dari Amsterdam pada jam 12.14 pagi waktu tempatan (Amsterdam).

Penerbangan MH17 hilang daripada radar ketika ia melintasi ruang udara Ukraine, katanya. Sky Katie Stallard, di Moscow, dalam satu laporan media telah mencadangkan agar pesawat turun di rantau Donetsk, di mana terdapat pertempuran berat baru-baru ini ditengah-tengah ketegangan berterusan antara Russia dan Ukraine.
 

 (The Buk Missile, surface-to-air Buk launcher milik Ukraine)


5 comments:

  1. Sedih dengar berita ni..Al fatihah :(

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...

    Turut berbela sungkawa atas kejadian ini. Warga Indon ada yang menjadi korban dalam kejadian ini.

    Lets pray for them

    ReplyDelete
  3. Semoga keluarganya diberikan ketabahan :'( Al - Fatihah

    ReplyDelete

Assalamualaikum. Mekasih Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni. Harap-Harap Sudilah Komen Sepatah Dua Kata.

COPYRIGHT/izny-inspirasikehidupan.blogspot.com