nuffnangs

♥ HULURKAN KLIK RINGANKAN BEBAN ♥

♥ DAFTAR LINK ANDA DISINI ♥

hari selasa punya cherita

hari tanpa berkata2.. tanpa siapa2.. tanpa telefon bimbit disisi.. tanpa bersuara.. hari yang sangat bosan. hahaha.. bosan xmacam aku.. sangat lah terasa kekosongannya.. kekosongan tanpa manusia..


tapi mud aku pagi td sangat lah ceria.. seceria pelangi petang yg muncul selepas hujan.. hehe.. bila aku kena mengahadap manusia yang sangat sombong... lg lah annoying... ya Allah.. aku pun xtaw kemana senyuman mereka mereka hilang... sangat berat untuk senyum.. sangat berat untuk menyedekahkan senyuman mereka.. bukan lah aku meminta untuk menyedekahkan senyuman.. tetapi xperlu lah memandang manusia lain macam manusia tu terlalu hina.. 

bila dipandang dgn hati yg ikhlas.. nampak keceriaan dia. kan? 

ya aku taw aku ni cuma kerja yg biasa2.. di cyber cafe.. jaga kaunter kedai.. semua jenis perempuan yg dtg berurusan kt sini kebanyakkan sombong... terasa diri tu mcm ada pelajaran tinggi.. ya aku taw hampa mai nk potostet ka nk beli brg ka toksah la duk pndang aku ni hina sangat.. dah aku senyum tu xperlu jeling la.. aku layan elok pun hampa nk jeling..ya lah.. mungkin ada diantara mereka student.. mungkin ada diantara mereka bekerjaya.. keja hebat.. aku xkisah pun aku keja apa.. 

tapi aku tak se"hot" akak ni.. bhahak !

selagi aku mmpu cari duit sendri.. selagi aku mmpu nk sara hidup aku sndri tanpa duit mak bapak aku.. selagi aku berusaha untuk pekerjaan lg bagus.. semua org ada impian sendri.. semua org tringin nak ada keja yg bagus.. tp bg aku.. xkisah la manusia tu keja apa pun.. selagi ia masih halal.. sedangkan manusia lain keja sbgai tukang cuci depa xpenah nampak keja tu hina pun.. sbb depa ada kudrat, depa ada tnggungjawab untuk keluarga.. 

biarpun rumah kecik.. tp ada keluarga yg bahagia..

tanpa depa pun xbest jgk.. sbb nnt sapa nk jaga kebersihan tmpat awam.. pikir sama la wahai manusia. jnganlah terlalu memandang hina kepada pekerja bawahan yg mungkin gaji nya terlalu sedikit berbanding orang kalian2.. mereka juga mencari sesuap nasik... 

biarpun susah wlupun dipandang hina. tp riak wajah nampak terlalu gembira..

aku menaip entry ni pun bukan lah untuk terasa hati sebab mereka2 terlalu sombong.. tapi aku nak manusia tu ada kesedaran.. mengapa perlu sombong ?? mengapa perlu riak ?? mengapa perlu tunjuk hebat ?? kalau dpt pahala xpa jugak.. aku pun mau... bhahahak ! tapi kalau muka kalian2 mmg dah muka sombong dari kecik.. mmg xleh nak kata apa la.. tp jgn lah suaranya juga berbunyi sombong ya ^_^





No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum. Mekasih Sudi Baca Entry Yang Tak Seberapa Ni. Harap-Harap Sudilah Komen Sepatah Dua Kata.

COPYRIGHT/izny-inspirasikehidupan.blogspot.com